zzzzzzzzzz o nee... een MUG! - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu zzzzzzzzzz o nee... een MUG! - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu

zzzzzzzzzz o nee... een MUG!

Door: Stijna & Linda

Blijf op de hoogte en volg Stijna & Linda

02 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Kaitaia

Hallo allemaal,

Deze week hebben we vooral veel strand weer gehad. We zijn door het Hobbit gebied gereisd en hebben hier ook nog een mooie Hobbit wandeling gemaakt door het bos. Het is hier echt schitterend en we beseffen dat het hier echt een mooi gebied is om een film op te nemen!

Na het Hobbit gebied zijn we door gereden naar Hot water Beach. Met 2 jaar terug is het hier wel veranderd. Het is echt een nog grotere trekpleister geworden voor toeristen. Er is veel parkeer gelegenheid en mensen zitten met bosjes op het strand. Hot water beach is een plek waar je een gat in het zant kunt graven. Als er dan water bij komt verwarmd de grond het water. Als je niet uit kijkt kun je, je ook verbranden aan het water.
Het kan echt heel warm worden. Je ziet het stoom van het water afkomen (60 tot 65 graden). Het is grappig om te zien dat er zoveel volwassen mensen met scheppen aan het graven zijn.
Net of iedereen weer even kind is ☺

Naast Hot water beach zijn we naar Cathedral cove gegaan. Hier was het echt geweldig. Ook hier veel toeristen maar dit gaf niets. Het was lekker weer. De golven waren hier zo hoog dat je uit moest kijken dat je niet om viel. We hebben hier heerlijk kunnen zwemmen.

Hierna besluiten we door te reizen naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland: "Cape Reinga". Het was een flinke rit ernaar toe, bij Auckland zelfs nog in de file gestaan. Omdat we nog geen 1 keer file hebben gehad tijdens onze reis was dit gewoon soort van bijzonder. In het informatie centrum horen we dat we gewoon met ons busje naar de punt kunnen rijden en dat je er ook goed kunt kamperen op een DOC campsite. Een leuk avontuur. We rijden dus naar het puntje en zien hier de 2 zeeën bij elkaar komen. De Tasman zee en de Pacific Ocean. Er is ook een mooie vuurtoren die we uiteraard even op de foto hebben gezet. We besluiten op de parkeerplaats te koken en te wachten tot we naar de ondergaande zon kunnen kijken. Je hebt hier namelijk berg topjes waarop je een schitterend uitzicht hebt. Echt een vuurwerk momentje ☺

Hierna in de schemering opzoek naar een slaapplaats. Na een lange gravelweg, vinden we de Doc campsite. Omdat we niet veel meer konden zien hebben we hem maar gewoon op een recht plekje gezet. De deur open doen was hier eigenlijk niet mogelijk. Binnen de kortste keren zat het busje vol met muggen. Dit zorgde voor wat onrust, dus we hadden al snel een taak verdeling.
Linda zocht met de zaklamp de mugjes op en ik sloeg ze in 1 keer dood. ☺ We waren niet de enige, want in alle tentjes en busjes zag je mensen met zaklampjes en hoorde je geregeld een harde knal hahaha. Uiteraard hebben we dit ‘s nachts nog een keer moeten doen want… een plasje plegen betekend toch echt dat de bus weer even open moet.

Die ochtend vertrokken we snel uit dit muggengebied.
We besluiten naar Matai Bay te gaan. Onderweg zijn we langs Giant te paki sandunes geweest. Dit zijn hele hoge zand duinen waar mensen vanaf surfen op een board. Het is erg apart dat dit hier opeens is. (zie foto) Het strand bij Matai Bay was echt een paradijsje op aarde. We hebben hier heerlijk gekampeerd, langs het stand gewandeld en je had er super mooie golven!
Vandaag hopen we met het thuisfront te skypen! Het is al weer een tijdje geleden! Als we dingen missen dan horen we dit natuurlijk graag!

Hier even een paar reactie op de blogreacties:

Tante Ans:
We vinden het super leuk dat we van velen van jullie berichtjes mogen openen via het boekje dat we hebben mee gekregen. We houden dit uiteraard elke morgen ook trouw bij. Het is soms wel moeilijk om niet alvast te kijken. Zeg maar tegen ome Hein dat de Hakka nog niet zo eenvoudig is.. en dat wij vinden dat dit meer voor mannen is dan voor vrouwen ☺

Beste collega’s van Stijna:
Ik zag de discussie op facebook over dat jullie allemaal wel naar Nieuw Zeeland willen komen, nou ik zou zeggen gewoon DOEN ☺ Iris, Linda en ik kunnen zeggen dat het echt een aanrader is. Als jullie nog een gids zoeken wil ik mij wel vrijwillig bij jullie aanbevelen. Als jullie mijn vliegticket betalen en de rest erom heen rijd ik jullie voor niets door dit schitterende land! Je moet uiteraard wel tegen een poep lucht kunnen en muggen meppen moet geen problemen opleveren!!! We gaan dan kamperen op Doc campsite’s en free campsites. Super leuk en avontuurlijk. Dus je kunt je alvast gaan voorbereiden!

Buurvrouw Hetty:
Wat een avontuur moet dat zijn geweest om in een auto te slapen en te kiezen voor eten! We zien hier wel eens meer dat mensen in een auto slapen.. alleen is dit naar ons idee niet zo erg comfortabel. Wat leuk dat je op onze blog reageer.

Tante Riet en Fred:
de Olympische spelen worden hier niet echt gevolgd… jammer genoeg. Nederland doet het echt heel erg goed!!! Het is leuk dat jullie dit naar ons vermelden want het zou raar zijn als we die dingen zomaar missen! In dit land alleen maar Rugbie en … Golf. Je ziet hier echt heel veel van die velden met mensen die zo’n karretje achter zich aan slepen. Wij hebben ons nog niet in deze ‘sport’ verdiept.

Het is super leuk om jullie reactie te lezen op onze blog! We gaan er samen echt altijd even voor zitten. (vaak bij de MC donalds in ons bussie ☺ hahah want daar kun je WiFi ontvangen☺) de 12 uur tijdsverschil maakt dat we niet veel kunnen skypen. Daarom maar even weer een blog zodat iedereen weer op de hoogte is.
Tot snel weer

Xxx Ons

• 02 Maart 2014 - 02:25

Marieke:

Hoi (ex) buurmeisjes,
    Ff laten weten dat ik jullie reisverhalen ook altijd met een glimlach lees :) en ook wel een beetje jaloers.. tjonge wat hebben jullie een gave reis!! Geniet er maar van!
    Groetjes Marieke

• 02 Maart 2014 - 08:36

Drassie Baas:

Leuk leuk leuk!
    Nee, die foto van Linda in de hoge golven zit er toch niet bij:P

• 02 Maart 2014 - 09:20

Nadine:

Woowie poowie, wat een super mooie foto's!! En wat een leuk verhaaltje weer! Ik kijk weer uit naar jullie volgende krabbel :) xx

• 02 Maart 2014 - 12:43

Janine & Anne:

Wooooow die foto's! En dat uitzicht bij die zonsondergang... Prachtig!! Anne heeft even meegekeken en ik heb gezegd dat ie me daar op zich wel ten huwelijk mag vragen en dat ik dan wel 'ja' zou zeggen haha;)! Maar fantastisch zeg!! Die muggen zijn idd dan wat minder maar jullie maken er wel wat positiefs van zo te lezen!! Hier begint t voorjaar alweer een beetje te komen! Jullie zijn echt bruin trouwens!! Nou meisjes geniet maar weer een weekje en weer op naar leuke nieuwe verhalen!! Liefs Janine & Anne

• 02 Maart 2014 - 15:33

Wim Vulto:

Hoi Globe trotters, Wie weet vinden jullie daar een baantje in de bejaardenzorg. Ik begrijp dat ze in Australië en Nieuw Zeeland heel graag Nederlandse beroepskrachten hebben,omdat de oudere geëmigreerde mensen in verzorgingstehuizen vaak weer terugvallen in hun moedertaal....
    Maar doe dat maar niet, want dan moet je daar weer op zoek naar een muziekvereniging.
    (En "om de hoek" kan daar soms wel 3-4 uur rijden zijn...)
    We hebben gisteren het concert dichtbij gehad in de kerk. Jullie zusje heeft daarbij 2 keer bijna een staande ovatie gehad.Ze was echt Geweldig!! Merwe TV heeft alles opgenomen en binnenkort kun je haar hele optreden via youtube (Graafstrooms Fanfare You Tube Merwe TV ) bekijken en beluisteren.
    Geniet verder en tot lezens.

• 02 Maart 2014 - 16:34

Lianne:

Geweldig weer meiden! Even meegenieten van jullie reis! Wat een herkenning, die muggen;-)! Vast al een paar mooie bulten opgeleverd... Ik word door die paar foto's wel heel nieuwsgierig naar de rest!
    Dat word weer plakken Linda;-)! Maak er nog maar heel veel, het is een mooie herinnering!

Liefs Lianne

• 02 Maart 2014 - 18:02

Esther:

Ha zussen,
    Het klinkt en ziet er weer geweldig mooi uit. Wij hebben toevallig vanmiddag de hobbit gekeken, dus we weten een beetje hoe jullie uitzicht is. Super mooi! Veel plezier weer deze week...
    Liefs van ons en een kusje van Levi

• 03 Maart 2014 - 16:09

Iris:

Wauwwiieee...... Genieten weer!!!

• 06 Maart 2014 - 16:37

Johan En Thirza:

Wat een mooie avonturen beleven jullie daar :-) Veel plezier en geniet ervan! Wie weet trekken wij ook een keer met een bussie door Nieuw Zeeland!

• 07 Maart 2014 - 11:49

Janneke & Dax:

Leuk weer zussies om te lezen wat jullie allemaal mee maken!! Leuke foto's ook die jullie erbij hebben gevoegd! :) :)
    Ik moet zeggen dat we jullie echt MISSEN!! Snel xtje skypen!!! Kunnen jullie je neefje dax ook weer eens zien. Hij is echt groot geworden hor!! :)
    Dikke kus&knuffel van ons!