Groot feest in Urubamba! - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu Groot feest in Urubamba! - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu

Groot feest in Urubamba!

Door: Stijna & Linda

Blijf op de hoogte en volg Stijna & Linda

28 Mei 2014 | Peru, Urubamba

Hallo allemaal,

Afgelopen weken vliegen hier voorbij!
We hebben weer heel wat meer van Peru mogen zien!
Op een zaterdag zijn we samen naar de Salineras gewandeld. Het was een mooie wandeling met op het eind een berg die we moesten beklimmen. We kwamen uit op zoutbakken ook wel zoutpannen genoemd. Het is heel apart om te zien. De Peruanen hebben hier allemaal klei bakken gemaakt die ongeveer 3 meter groot zijn en 30 cm diep. Ze laten hier water inlopen en na 3 weken is dit opgedroogd en zit er een laag zout in… dit word uiteraard weer verkocht op de markt om mee te koken. Toen we uiteindelijk aan kwamen bij die bakken was het echt een bijzonder gezicht! Je kon gewoon tussen de bakken doorlopen, het leek wel sneeuw. Zie foto’s.

Ook hebben we een bezoekje gebracht aan Pisac. Dit is een mooi plaatsje met een super grote markt. We hebben hier echt schitterende sjaals en andere dingetje gekocht… jullie komen dit nog maar is bekijken als we thuis zijn ☺
In Ollataytambo hebben we een berg beklommen waarop allemaal ruïnes te zien waren. Na de ruïnes leek het ons nog leuk om de top van de berg te beklimmen… nou dit was me het tochtje wel zeg… het pad ging werkelijk waar zeer stijl omhoog en we moesten echt klauteren en klimmen. Het uitzicht daarin tegen was weer adembenemend… maar toen…… we moesten ook nog weer naar beneden. Dit was gewoon gevaarlijk. We zijn al billenschuivend naar beneden gegaan. Wat een avontuur!!!

Tijdens de salsa les hebben we verschillende Nederlandse meiden leren kennen. Super gezellig. We hebben verschillende meiden avonden georganiseerd, lekker filmpje kijken met lekkere hapjes. En heel veel lol!

Op het schooltje zijn we afgelopen week druk bezig geweest met verven! Silvie, het nieuwe meisje in ons huis heeft geld verzameld en er voor gezorgd dat ons schooltje word voorzien van nieuwe tafeltjes en stoeltjes. Deze hebben we geverfd in 4 mooie kleuren! Het eind resultaat mag er wezen! De kinderen vonden het ook super mooi vooral tijdens het verven even met de hand er over heen… o o o het was een gezellige verf boel! Zie foto’s

Afgelopen zondag hebben we een scholen feest op het hoofd plein meegemaakt. Elk jaar rond deze tijd vieren de scholen dat ze bestaan. Wij werden uiteraard ook verwacht met al ons kindjes. Tussen het verven door hebben we nog snel 19 hoedjes in elkaar gevouwen zodat de kinderen allemaal een hoed hadden. Om 9.00 werden we verwacht en we begrepen dat er met de groep gewandeld ging worden. Ik dacht dat is leuk dan flans ik een trommel in elkaar en lopen we op de muziek. Aller eerst moesten we 2 uur wachten! Er werd van alles door een microfoon geroepen maar onze kindjes hadden hier geen aandacht voor. Alle mamma’s en papa’s kochten ijsjes snoepjes en koekjes om ze stil te houden… het wachten duurde best wel lang vooral om dat we pal in de zon stonden. Maar na 2 uur ging de grote mensen masse toch echt te bewegen. De kinderen werden heel snel in 2 rijtjes gezet en nu komt de grap… ik liep samen met een meisje voorop, en het was best leuk we begonnen te lopen als soldaatjes 25 meter hield het weer op… ik dacht dat we door de straten gingen maar dat was niet het geval! We liepen gewoon langs een soort van defilé en daarna was het klaar. Hahahaha 2 uur in de super hete zon en 1 minuut lopen hahaha. Wat een grap! De kinderen kregen hierna gelijk een broodje en de juf zei hierna vamos… of te wel we gaan weer naar huis hahaha.

Maandag werden we door de juf en al de moeders van de kinderen uitgenodigd om te komen eten in de middag. Eten is altijd spannend en vooral voor je maag. Maar wat we hier kregen zag er super lekker uit. Linda en ik hebben ook braaf gegeten! De nieuwe vrijwilliger Willem had zijn accordeon bij zich, dat was een groot feest! Stijna op de trommel en Raymi op de panfluit en het feest was compleet ☺ Met als klap op de vuurpijl: confetti in ons haar.. haha dit doen ze altijd bij belangrijke gebeurtenissen :)
Vandaag onze laatste dag op het schooltje en dan gaan we woensdag aan de inca tail beginnen.

Tot snel weer!!

Veel liefs Stijna en Linda

• 28 Mei 2014 - 02:22

Martine Vanuit NZ:

Hey meiden,

Wat doen jullie veel gave dingen!! Geniet and keep up the good work! Inca trail, spannend!!! Have fun! Groetjes vanuit Nieuw-Zeeland Martine

• 28 Mei 2014 - 02:35

Silvie :

Hey Chicka's!

Het was zeker feest! Enorm leuk om dit allemaal mee te maken! Ik vond het erg gezellig!
    Heel veel succes met de Inca-trail! Keep some good memories!

Kus, Silvie (meisje) ;)

• 28 Mei 2014 - 05:21

Jacqueline:

Hey meiden,

Wat gaaf weer om jullie verhaal te lezen!
    Jullie zullen wel blaren hebben van die super lange optocht

• 28 Mei 2014 - 08:02

Grada:

Vreselijke herinneringen teisteren mijn brein... hoedjes vouwen. Hahahahaha!
    Meiden, wat een wereldreis is het toch. Geniet ervan!
    Hoe is het met jullie Spaans (ik hoop nog niet zo perfect, want ik weet niet of ik het nog wel zo goed kan hoor!)?
    Mi cocina ahora se cultiva. Estoy loco por el polvo y toda la gente en mi casa. Y ese gran alboroto ... me pongo de mal humor! Venga nos vemos pronto de nuevo (si cumple al menos una vez hecho)?
    Un besazo de Grada

• 28 Mei 2014 - 12:48

Esther Schep:

Ha meiden,

Leuk om jullie verhaal weer te lezen. Veel plezier verder en geniet van de laatste bijzondere weekjes, de tijd gaat inderdaad erg snel!

Liefs van ons

• 28 Mei 2014 - 16:59

Iris:

Hahahaha wat een flater...... 25 meter wandelen.... Met heeeell veel voorbereidingen...
    Tijd voor weer een nieuw avontuur! :-)
    Genieten!!
    Hoop dat die tocht meevalt :-p
    XXX

• 28 Mei 2014 - 21:27

Lianne:

Ha mieden!

Wat een leuke nieuwtjes weer! Jaloers op al die schattige kindjes daar...! Gaaf dat er iets concreets van julkie daar achter blijft in de vorm van geverfde stoeltjes en mogelijk lang bewaarde papieren hoedjes:-)! Geniet van de incatrail! Een nieuw avontuur!

Liefs Lianne

Ps.. Dat terrasje gaat er zeker komen! Ben veel te benieuwd naar al jullie verhalen!

• 29 Mei 2014 - 10:10

Marjolein:

Hoi Lieve meiden,
    Heerlijk om te lezen tijdens een druilerige donderdag hier in Nederland.
    Fantastische ervaringen om nooit te vergeten! Ik gun jullie nog veel plezier
    Groetjes Marjolein

• 29 Mei 2014 - 10:11

Marjolein:

Hoi lieve meiden,
    Heerlijk die verhalen op zo'n druilerige donderdag hier in Nederland.
    Fantastische ervaringen om nooit te vergeten