Sydney Syphonie Orchestra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu Sydney Syphonie Orchestra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu

Sydney Syphonie Orchestra

Door: Stijna & Linda

Blijf op de hoogte en volg Stijna & Linda

10 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hey daar,

Deze week weer genoeg beleefd!!
Na de irritante muggen bij Cape Reinga zijn we door gereisd naar Auckland. We hebben hier Dorethe opgezocht. (oud collega van Syndion ) 2 jaar terug heb ik dit samen met Iris ook gedaan. We hebben deze keer een nacht met ons busje bij Dorethe overnacht en ook een nacht in het huis geslapen. We moesten de bus namelijk terug brengen.

Dorethe werkt nu bij de reddingsbrigade zoals we dat denk ik in Nederland noemen. Ze zit bij de afdeling die kinderen op school uitleggen wat belangrijk is als je in de zee gaat zwemmen. De stranden en de Zeeën in Nieuw Zeeland zijn niet te vergelijken met die van Nederland. De golven zijn hier erg sterk en er zijn hierdoor wel eens van die draai kolken die je naar beneden trekken. Je begrijpt dat dit heel gevaarlijk kan zijn. We zijn bij Dorethe gaan kijken op haar kantoor. Wat er geweldig mooi uitziet. Ook heeft ze ons meegenomen met een ritje door Nieuw Zeeland. We hebben het strand aan de westkant kunnen bewonderen. De golven zijn hier erg hoog, dit komt omdat de wint vanaf die kant vaker veel sterker is dit heeft te maken met de ligging van het land. (Dorethe als ik het niet goed zeg moet je het zeggen hoor ☺)

Bij het terug brengen van de bus voelde we ons soort van toch wel verdrietig. We vonden de campertje echt mega leuk, handig en mooi!!! Misschien dat we thuis wel opzoek gaan naar zo’n leuk bussie!! Dorethe bracht ons vrijdag in alle vroegte op het vliegveld, zodat we op tijd onze vlucht konden nemen naar Sydney. De vlucht liep voorspoedig.
Dorethe super bedankt voor jullie gastvrijheid!!

We werden door ons backpackershostel van het vliegveld opgepikt. De temperatuur is hier toch wat tropischer. Ons hotel ligt in een uit gaans buurt en het is hierdoor alles behalve rustig ☺ Gelukkig heeft het hotel zelf wel een regel dat ze rond 22.00 stil moeten zijn. Dus dit zorgde ervoor dat we toch nog wel konden slapen. Maar Syndey is geweldig. We zijn een hele ochtend op de paddy’s market geweest. Jammer genoeg hebben we hier geen foto van maar dit is echt een mega overdekte markt met de gekste souvenirtjes die je maar kunt bedenken. Het is ook zo groot dat je op den duur niet meer weet welk tentje je nu al hebt gezien en welke niet. We kopen er dus souvenirtjes en gaan door naar de andere kant van de stad.

Uiteraard komen we dan uit bij het Opera house. Met het schitterende weer en uitzicht op de Harbour brich en het Opera house hebben we weer mooie foto’s gemaakt.

Op zaterdag zijn we naar het Sydney Symphonie Orchestra geweest in het Opera house. Omdat linda en ik beide muziek maken op de fanfare vonden we dit natuurlijk een super ervaring. Het thema sprak ons iets minder aan…. Ze speelde namelijk fragmenten vanuit verschillende gamespellen. Hierbij hadden ze ook game fragmenten op het scherm, zoals het hoort. Daar zaten we dan… Linda en Stijna tussen allemaal game fans hahaha de muziek werd er niet minder mooi door ☺ Het was schitterend! Na een goed uur dachten we dat het afgelopen was… wij nog even naar het toilet, komen we er achter dat dit de pauze was. dus wij weer snel naar binnen haha bij de fanfare word dit toch beter aangegeven!

Na deze geweldige uitvoering zijn we pannenkoeken gaan eten in het restaurant pancakes on the rocks. Het waren een soort van cake pannenkoeken… best lekker. Met het terug wandelen kwamen we een man tegen die jonny cash muziek speelde op straat. Het leek net Erik de Jong, met zijn gitaar en petje op, zat hij daar mooi te pingelen! Wij hebben hier zeker een uur op ons gemak naar geluisterd. Super leuk. De man vond het ook wel grappig hij had namelijk 2 trouwe fans voor 1 heel uur! Jans en Esther: jullie hadden dit ook wel leuk gevonden!! Uiteraard hebben we een stukje gefilmd dus dat moeten jullie in Juli maar komen luisteren!!

De zondag zijn we naar de Hillsong church geweest. We werden daar weer van harte ontvangen en hebben een dienst gevold met vooral veel harde muziek. In de avond liepen we langs een prachtige hoge kerk en toevallig werd hier ook nog dienst gehouden, uiteraard zijn we daar gewoon ook naar binnen gegaan. Dit vonden we ook erg leuk. Volgende week komt hier een prins de dienst bijwonen. Jammer hoor, Die lopen wij nu net weer mis ☺

Vandaag zijn we met de taxibus van het hotel naar het vliegtuig gebracht. De chauffeur kon er wat van, hij vloog over de weg. De toeter werd veel gebruikt! Maar we zijn veilig aangekomen! We gaan vandaag een vlucht maken van 12 uur. we vliegen naar Chili. Een nieuw land, nieuwe cultuur, dus ook een nieuwe uitdaging. Wij hebben er erg veel zin in!!

Liefs Linda en Stijna

• 10 Maart 2014 - 08:03

Iris:

Haha lekker pancakes on The rocks!
    Heb je het mooie stadion niet aan Linda laten zien?

Leuk zeg dat je weer zo welkom was bij dorothee!

Succes met jullie nieuwe avontuur! X

• 10 Maart 2014 - 08:10

Wendy:

Hoi,
    Allereerst leuk om al die belevingen van jullie te lezen. Zo te lezen genieten jullie volop. Linda bedankt voor je mooie kaart erg leuk om een kaart van zo ver weg te krijgen. Veel plezier op jullie volgende bestemming groetjes Wendy

• 10 Maart 2014 - 08:13

Esther:

Hé meiden,
    Het klinkt weer goed! Hier hadden we gisteren ook zomerse temperaturen, 19 graden. Voor jullie doen koud, maar wij vonden het Heerlijk! Veel plezier in Chili...
    Kus van ons alledrie

• 10 Maart 2014 - 08:26

Rogier En Mirjam:

Hey meiden,
    zo te lezen weer genoeg beleefd!
    een goeie reis naar Chili!

Gr rogier en mirjam

• 10 Maart 2014 - 09:16

Carola:

Gaaf hoor die verhalen. Jullie genieten volop! Veel succes met de vlucht. En kan niet wachten hoe het nieuwe continent bevalt! Wacht jullie verhaal af. Hier nog steeds alles rustig!
    Groetjes

• 10 Maart 2014 - 09:25

Tante Ans:

He meiden, erg leuk om jullie belevenissen te lezen.. en Stijna die prins hou je gewoon te goed :)
    Toen ik bij Hillsong was een keer in N'land was dat ook zo, zo'n stevig volume zodat je het voelt bij je hart.. Onze Roos komt vrijdag thuis, we zien ernaar uit. Fijne tijd, liefs van jullie tantetje..

• 10 Maart 2014 - 10:01

Mark-Jan:

Hey,

Wat een leuk stukje weer. Allemaal leuke dingen meegemaakt zo te lezen. Veel succes met jullie lange vlucht naar Chili!

groetjes,

Mark-Jan

• 10 Maart 2014 - 10:20

Marjolein:

Hoi Meiden, wat een mooie verhalen weer.
    Hele ervaring zo geniet er maar goed van, vooral van de muziek!
    Groetjes Marjolein

• 10 Maart 2014 - 10:24

Janneke:

Sow weer veel meegemaakt deze week! Leuk!
    Gaaf zeg dat jullie naar Hilsong church zijn geweest! En wat leuk die straat muziekant! Had er graag bij willen zijn! :p Laat idd in Juli het filmpje maar zien.
    Ik stuur jullie wat datums dat we kunnen skypen van de week!

Goede vlucht vandaag!!

Xxxjannsie

• 10 Maart 2014 - 10:34

Priscilla:

He dames!! Succes met de lange reis en heel veel plezier in chili!! Kus

• 10 Maart 2014 - 18:40

Dorothee:

Hoi Stijna en Linda,
    Ik vind dat jullie het heel goed uitleggen, die stromingen. In NL heet het een mui en je wordt er niet door naar beneden getrokken, maar verder de zee op tot de laatste brekende golf en dan moet je een eindje terug zwemmen naar het strand. Ze zijn wel heel gevaarlijk die stromingen. In juli afgelopen jaar is er nog een 33 jarige man in NL verdronken in een mui. In NL heb je ook lifeguards bij de KNRB, dus ik kan altijd nog terugkomen naar NL :-) maar heb het hier nog te veel naar mijn zin met een sinassappleboom, citroenboom, fejoaboom en pruimenboom in de tuin en niet te vergeten een zwembad.
    Nogmaals heel erg veel plezier in Zuid-Amerika en geniet ervan.
    Groetjes, Kevin, Hannah-Marie, Jessica en Dorothee

• 10 Maart 2014 - 21:53

Oom Kees:

Hoi meiden,
    Jammer van die Prins, nou hoop ik toch dat Stijna er daar 1 tegen het lijf loopt.
    Leuk een feesie en niet te dichtbij!!
    Afgelopen zondag op de Binnendamseweg Chili opgezocht en gevonden.
    Jullie Zus(je) Bettie (de bengel) was bijna in het kloosterleven gegaan, donderdag ga ik met haar en jullie Pa hout zagen dan zullen we t er nog is over hebbeen.....eerst in de Oekraiene de regering omver gooien en dan braaf t klooster in, t mot nie gekker worden.
    Veel plezier in Z-Amerika
    Groetjes van Truus Max Joris Loes en mij

• 11 Maart 2014 - 10:25

Esther:

Hey lieve zussen,

Leuk weer om jullie reisverslag te lezen. Ik ben zeer benieuwd naar de Jonny cash muziek die jullie gehoord hebben en opgenomen hebben. Dit hoor ik in Juli wel.
    Ik hoop dat jullie snel over de Jatlag heen zijn en het ''normale'' ritme weer kan beginnen.
    Stijna en Linda, veel succes met de taal daar in Chilli!
    Ik hoor wel wanneer jullie de taal een beetje onder de knie krijgen... :-)

Liefs en genietse, kusjes Andreas en Esther

• 14 Maart 2014 - 17:47

Grada:

Kannietwachten op jullie eerste verhaal uit Chili!
    Y aprender español rápidamente!
    Diviértete y gran beso de Grada
    ;-)))))