Mt. Cook - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu Mt. Cook - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu

Mt. Cook

Door: Stijna & Linda

Blijf op de hoogte en volg Stijna & Linda

10 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Hallo luitjes

Alles goed bij jullie? Veel van jullie hebben een bericht voor ons achter gelaten waarin staat dat er bij jullie wel sneeuw en ijs zal liggen… is dit nu al het geval? Linda en ik zijn vandaag wel heel in de buurt van ijs en sneeuw geweest en weet je wat nu zo grappig is, we hebben er nog een heerlijk warm zonnetje bij ook :P

Maar waar waren we gebleven, in Tasmanie zijn we de oost kust verder afgereisd. Onderweg kwamen we verschillende geweldige nationale parken tegen waar we mooie wandelingen in hebben gemaakt. Het zoeken van een slaapplek gaat ons steeds makkelijker af, alleen vinden we het minder leuk dan overnachten op een camping. Een hostel of backpackers hotel zijn toch wat minder gezellig.

We zijn ook een dag met de boot naar Maria eiland gevaren hier hebben we echt weer prachtige beestjes gespot. Waaronder een echte slang en een wombat. Omdat velen van jullie niet weten wat dit is hebben we er een fotootje van bij gedaan. Familie Romeijn is wel bekend met de Wombat want deze kwam voor in de film Blinki Bil ☺ over het algemeen zijn dit beestjes die in de avond pas echt wakker worden dus wij troffen hem daarom ook slapend aan, in een oud gebouwtje dat niet meer bewoond werd door mensen.

De laatste dag zijn we nog naar Port Arthur gereden en hebben hier ook echt genoten van de zee en zijn schitterende Cliffs.

Hierna zijn we weer gaan vliegen. Nu van Hobart via Sydney naar Christchurch (Nieuw Zeeland) De vlucht ging eigenlijk wel voorspoedig, alleen stonden we in Sydney bij de verkeerde terminal dus moesten we met de bus naar de juiste. Hierna echt heel snel gegeten voordat we weer gingen vliegen…. En voor den mensen die nog is willen of gaan vliegen met Jetstar krijg je dus geen eten of drinken tijdens de reis…

We kwamen rond 01.00 uur in de nacht aan op Christchurch en besloten, net als vele andere, te overnachten op het vliegveld. Dat was eigenlijk nog beste wel gezellig. Al die reizigers hangend / slapend op stoelen. Rond 4.00 gingen de restaurants open en ging iedereen lekker ontbijten. Hier ontmoeten wij een meisje dat veel wist over Nieuw Zeeland. Ze kwam zelf uit Denemarken maar ging al voor de 4e keer naar dit land. We hebben gezellig gekletst en onze reis met haar door genomen, altijd handig.

Tegen 9.00 zijn we in een taxi gesprongen die ons naar het bedrijfje van ons campertje zou brengen. Het was er erg gezellig en een vriendelijke jonge man hielp ons met het invullen van de papieren. We stonden op het punt om de camper te gaan bekijken toen Linda opmerkte dat we de camper tot de 6 maart hadden gehuurd ipv 5 maart, wat op het papier stond. Toen gingen alle alarm bellen rinkelen. Deze camper was helemaal niet voor ons…. En we moesten ook helemaal niet bij dit bedrijfje zijn… we hadden dus het verkeerde adres op onze papieren mee gekregen van Word Ticket. Nou dat was niet zo fraai zou pa zeggen… maar de mensen in Nieuw Zeeland zijn heel aardig en dit bedrijfje ging voor ons uitzoeken waar we wel naar toe moesten ook belde zij een pendelbusje om ons naar het juiste adres te brengen. Dit was zeker een half uur verder, aan de andere kant van de stad.

Wat we toen aantroffen voor campervans!!!! Dat is gewoon niet te omschrijven. Er heeft bij dit bedrijfje een kunstenaar de busjes beschilderd en werkelijk waar ze zien er mega vet uit!!! Wij kregen de bus met het meest oranje erin. (uiteraard omdat we uit Holland komen) en hij ziet er echt heel stoer uit!! Zie foto’s. Het is een automaat busje dus dat is vooral heel handig in de bergen… helling trekken is niet meer nodig (Iris> weet je nog hoe lastig we dat vonden 2 jaar terug ?) remmen en gas geven… en niet vergeten aan de linkerkant van de weg blijven :P

Na 24 niet geslapen te hebben zijn we snel een camping gaan opzoeken. Ook hebben we boodschappen gedaan voor zeker een week, want zo werd ons verteld dat het in de grote plaatsen niet zo duur is, maar in de kleine… hierna zijn we rond 6.00 gaan slapen en pas de volgende dag 10.00 wakker geworden… Heerlijk!
Maar omdat de stad helemaal niet zo interessant is zijn we de bus in gesprongen en naar Mt. Cook gereden. Net voor deze hoge berg ligt een schitterend blauw massaal meer waar je zo’n 40 kilometer langs rijd voordat je aankomt bij een primitieve camping waar we een nachtje hebben geslapen. Ik weet nu weer waarom ik terug wilde naar Nieuw Zeeland, wat is het hier geweldig zeg!!!! Wat een natuur.. echt genieten. We kijken onze ogen uit! De volgende dag hebben we een mooie wandeling gemaakt met van die wiebel bruggen! Deze morgen was het bewolkt en konden we tijdens de wandeling op het begin nog niet veel zien, na 2 uur kwam de zon door en zagen we Mt cook met zijn geweldige sneeuw/ ijs punten!!! Wat waanzinnig mooi.
Omdat we graag pingping willen zien reizen we dezelfde dag nog af naar Oamaru onderweg kwamen we een bordje Clay Cliffs tegen. Dat leek me wel leuk om te zien. Linda zat net voor het eerst achter het stuur en kwam er na 3 kilometer achter dat ze 7 kilometer moest afleggen op een onverharde weg… hahaha dat was een avontuur. We hebben gelukkig goede bandjes en met Linda achter het stuur gaat het vooral niet te hard ☺ en heel veilig, die Cliffs waren trouwens echt wel super gaaf om te zien, en je kon er onderlangs doorheen wandelen. Dat hebben we uiteraard gedaan.

Hierna door gecrost naar Oamaru. We gaan dus vanavond opzoek naar de pinguïn.. hopelijk gaan we ze vinden! want dit beestje staat op ons lijstje om nog ff te spoten. Ook de glowworm moeten wet nog gaan zien… maar als dit is gelukt laten we jullie dat uiteraard weten!!!

Wij zeggen,
De groetjes aan iedereen in Nederland
En tot snel weer op de blog

Xxxx
Linda en Stijna

• 10 Februari 2014 - 08:05

Annemieke:

Heej zussies,

leuk om weer van jullie te horen! Lekker handig zeg, het verkeerde adres... maar goed dat je zo goed oplette Lin! Sneeuw en ijs hebben we helaas niet... daar zitten we dan met die mooie slee die Sinterklaas heeft meegebracht ;-)

Liefs van ons

• 10 Februari 2014 - 08:13

Iris:

Wat een leuk verslag weer!

Fijn zeg dat jullie een automaat hebben... Ik kan me inderdaad nog goed herinneren hoe hoog het gaspedaal zat waardoor het lastig rijden was ;-)

Geniet van het mooie nieuw Zeeland hè!! Xxx

• 10 Februari 2014 - 08:35

Esther:

Ha meiden,
    Het klinkt allemaal weer erg mooi en bijzonder. Volgens mij vermaken jullie je prima, echte avonturiers! Heel leuk om te lezen!
    Liefs van ons drietje

• 10 Februari 2014 - 10:00

Janine:

He meiden ik ben wel benieuwd naar die oranje bus dan! kon m helaas nog niet zien;) idd geen gebrek aan sneeuw hier ben namelijk op de wintersport in frankrijk en ja... Daar liggen heel wat meters:) en ook een mooi zonnetje! Maar vast niet zo warm als bij jullie! In nl loopt t nog niet zo hard met de kou volgens mij! Nou meiden enjoy met jullie oranje campertje;) liefs janine

• 10 Februari 2014 - 10:00

Janine:

• 10 Februari 2014 - 18:50

Willeke:

hoi meiden,

leuk weer om te lezen en ben benieuwd naar jullie busje, klinkt als echt wat voor jullie,

groetjes willeke

• 10 Februari 2014 - 21:50

Nadine:

wat een mooi verhaal weer, en wat klinkt het super gaaf!! ik heb zo'n zin om jullie foto's te zien!
    xx

• 10 Februari 2014 - 22:16

Lianne:

Leuk om weer te lezen meiden! Geniet er nog maar van! Gaaf busje:-)! Linda... Veiligheid boven alles hoor! Stijna.. Nu kun je al dat moois gewoon extra lang bewonderen! Stuur van de week nog wel effe 'bijpraatmail', anders lopen jullie straks zo achter:-)!

Liefs Lianne

• 10 Februari 2014 - 22:34

Jan En Jeannet Wondergem:

hoi Linda en Stijna,

leuk om jullie te volgen en jullie verhalen te lezen. Gaaf busje waar jullie nu in rondrijden.
    Heel veel plezier verder en lekker genieten van al het moois.

• 10 Februari 2014 - 23:24

Martine De Wit:

Hey meiden!

Wat lees ik nu?! Zijn jullie ook in Nieuw-Zeeland?! Ik had geen tijd om jullie verslag grondig te lezen, maar hoe lang blijven jullie? We moeten ZEKER kijken of we kunnen meeten! Dat zou gaaf zijn :)

Groetjes! Martine

• 10 Februari 2014 - 23:24

Martine De Wit:

Hey meiden!

Groetjes! Martine

• 10 Februari 2014 - 23:39

Arie Jan Van Termeij:

Hoi Stijna,
    Wat een gave bus zo in het oranje. Dat is vast om te wennen als jullie in Brazilië zijn voor het WK voetbal

• 11 Februari 2014 - 12:30

Grada:

Hai dames! Superverhaal weer! Hier op Java is t lekker warm en hoewel t regentijd is, valt t wel mee. Moet vaak aan jullie denken, want t lijkt wel of ik in Kenia zit met wat mindere reisgenoten... ik trek toch rare gasten aan hoor!
    Zit nu (alleen) in Yogjakarta en ga morgen de Borobudur bekijken. Na 40 jaar zal ieniet veranderd zijn, dus ik hoop op een trip down memorylane!!!!
    Dikke kusssss ...

• 11 Februari 2014 - 13:45

Bettie Romeijn:

Wouw meiden wat super gaaf om te lezen en te zien :) Echt als het mogelijk is neem die bus dan mee naar Nederland ;) Wil ik ook wel een tijdje in reizen!

Jullie beleven super veel en het is te zien dat jullie genieten :)
    Het mooie is dat jullie nog een hele reis voor de boeg hebben!
    Bedankt nog voor jullie berichten en hier in Nederland komt het ook helemaal goed ;)

Tot spreekse!

xx

• 12 Februari 2014 - 09:45

Leontien:

Gave bus! Daar wil je wel mee gezien worden! Enjoy!

• 14 Februari 2014 - 17:08

T.Riet:

Zo'n bus hebben we hier in Holland nodig, om naar Rusland te reizen: daar regent het gouden medailles op de olympische spelen! Krijgen jullie daar nog wat van mee? Of lees je geen kranten?

Veel liefs van jullie tantutje. XX