Koala's en toeristen gespot... - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu Koala's en toeristen gespot... - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu

Koala's en toeristen gespot...

Door: stijna

Blijf op de hoogte en volg Stijna & Linda

27 Januari 2014 | Australië, Ballarat

Hallo allemaal,

Vandaag weer even een stukje op de blog. We zien erg leuke reacties op onze verhalen. Het is mega leuk om dit te lezen! Foto’s plaatsen duurt soms wat lang maar bij de vorige blog hebben we weer wat foto’s kunnen plaatsen. Het valt ons wel op dat Australië een beetje achterloopt w.b.t. WiFi.

We hebben vandaag de Great Ocean Road gereden en vooral de bezichtigingen bekeken die er voor toeristen is aangegeven. Na het eerste bezichtigingpunt had ik al gelijk door wat er van ons verwacht werd, je moest vooral door de mensen heen kijken om te zien wat er te zien was.. Ik bedacht, als ik me hier aan ga ergeren dan gaat dit een heel lange dag worden, dus ik besloot de toerist te gaan observeren, en ik moet zeggen dat dit toen een erg leuk ritje werd.

Vandaag daarom even een stukje over ‘het volkje’ toerist. En omdat wij dit aankomende half jaar ook zijn, hebben we ons er even in verdiept.
Een toerist is niet gelijk in 1 categorie te plaatsen…
je hebt er verschillende soorten van.
Wij beschrijven even de belangrijkste:

Toerist 1 : Is voorbereid op het ergste.
Ze hebben daarom een afritsbroek aan, T-shirt met aanplak lange mouwen, en ja die bestaan dat zijn losse mouwen met een elastiek zodat ze niet steeds afzakken.
(ik wist niet dat het bestond tot aan afgelopen dag) een uitgebreide uitrusting dat bestaat uit rugtas met zonnebrand, liters water, volkoren koekjes, tomaat en niet te vergeten een hoed met een vliegennet erom heen. Uiteraard heeft deze toerist nog een schitterende camera aan zijn nek hangen.

Toerist 2: is voorbereid op niets ☺
In T-shirt, korte broek en slippers rennen ze de berg op, pakken nog even snel hun mobiel om een foto te maken en springen weer in hun auto.

Dan heb je ook nog toerist 3.
Dat zijn vooral jongens die willen bewijzen dat ze ook zonder schoenen kunnen leven.
Ze dragen dus geen schoenen en lopen pijn te lijden aan al de steentjes die ze tegenkomen op blote voeten. Als dit is om indruk te maken… is dit nog niet echt gelukt bij ons.

Toerist 4: Is vooral bezig met zijn camera.
Ze maken werkelijk overal een foto van. Over deze toerist vragen wij ons nog wel af wat ze met al die foto’s uiteindelijk gaan doen, want 1 foto van een zee aanzicht is mooi maar 300….????

Toerist 5: Is vaak met een heel koppel.
Ze zitten met de hele families in 3,4,5 auto’s en hebben van die vlaggetjes aan hun dak hangen, zodat het volgen op de weg nog makkelijker wordt.

Toerist 6: zijn meestal vrouwen.
Eerst was ik over dit soort wat bezorgd, omdat ik dacht dat het misschien ging regen. Ze zien erg wit en willen ook blank blijven. Ze dragen daarom lange mauwen en broeken en een paraplu tegen de zon. (even voor de duidelijkheid we hebben overdag zo ie zo 30 graden en zeker GEEN regen)

Weet je wat nou zo maf is: het zijn allemaal mensen en het lijkt wel of het net van die schapen zijn… waar een lookout-point is, moet je uit je auto om daar ff te gaan kijken, je maakt een foto en stapt weer in de auto. Waar is iedereen eigenlijk mee bezig?
Haha dat weet niemand, maar iedereen doet het dus…. WIJ OOK haha
De laatste paar stops zijn we gewoon op een bankje gaan zitten en hebben we geprobeerd van het uitzicht te genieten. Maar omdat Linda een uitstraling heeft als echte fotograaf werden we verstoord in ons uitzicht en moest ze foto’s maken van een x aantal mensen ☺

Maar nu even over de afgelopen dagen.
We hebben echt hele leuke dingen mee gemaakt.
In Portland hebben we 2 nachten gekampeerd. De camping had Wifi dus deze camping scoorde meteen al punten, maar na het opzetten zag Linda in de bomen boven onze tent een koala zitten. Dat was natuurlijk helemaal geweldig. Koala’s hebben 1 ding met mij gemeen en dat is dat ze van slapen houden. Ze zijn maar 4 uur wakker op een dag.
Nu vertelde de buurman dat dit kwam omdat er een soort van alcohol zit in de bladeren die ze eten… wat hier van waar is weet ik niet, maar ik vond het wel een leuk sterk verhaal.. Ome Kees Romeijn zou dit ook zo vertellen dus ik neem het nu maar even aan als waarheid. De afgelopen 2 dagen is deze koala niet verder gekomen dan 2 takken.

Tijdens het wandelen van een klif zagen we dolfijnen zwemmen. En als klapper op de vuurpijl ook nog zeehonden. Nu moet ik zeggen dat ik ze er leuk uit vind zien, alleen wat kunnen die beestjes stinken zeg… pffff
Er word hier trouwens ook echt heel veel gevist… en als je niet uit kijkt worden die vissen weer schoongemaakt voor je tent.. niets voor ons…

Tijdens een andere wandeling kwamen we kangoeroes tegen. Het was erg leuk. Deze beesten hippen eerst een stukje weg en blijven daarna met gespitste oren luisteren. Ze lijken dan te bevriezen en je kunt ze dan dus mooi op de foto zetten. De wandeling was erg leuk, tot dat we soort van verdwaald raakte. Toen hadden we even geen oog meer voor de kangoeroe. Ook niet toen we er een voorbij liepen op nog geen 2 meter afstand. Naar de camping… dat was het enige waar we toen nog aan dachten.
Voor de rest hebben we ook weer heel veel kilometers afgelegd in de auto. Het wordt in Nederland weer lastig om rechts aan te houden ☺

Gisteren hebben we in Forrest Australië-day gevierd. Het was een soort koninginnen dag. Er was eerst een officieel programma met mensen die een lintje kregen. Daarna was de fanfare actief met muziek maken ☺. In de middag was er muziek en kon je mee doen met de gezamenlijke dans. Echt op zijn Australisch.

Tot snel weer
Xxx Linda en Stijna

• 27 Januari 2014 - 06:08

Annemieke:

Hahahaha! Geweldig ;-) ben toch wel benieuwd onder welke categorie jullie jezelf plaatsen ;-) leuk verhaal meiden! Veel plezier verder!

Liefs van ons

• 27 Januari 2014 - 08:06

Anne- Marije:

Haha echt zoo n leuk stukje!! Heel interesst!
    Ik heb alweer veel geleerd op de vroege morgen!
    Jullie kunnen wel schrijver worden!:)
    Super tof ook zeg al die dieren!
    Veel plezier verder meiden!
    Liefs

• 27 Januari 2014 - 08:40

Iris:

Haha... Gaat lekker meiden!!
    Nog even genieten van de laatste paar daagjes Australië! Wat gaat de tijd toch snel! ;-)

• 27 Januari 2014 - 08:42

Janine:

Heee meiden! Jullie zijn toerist 1 denk... Voorbererid op ALLES!!;) hahahah verdwalen tussen kangoeroes.. Het is wat! Dat kan slechter volgens mij! Echt leuk zo iedere maandagochtend wat van jullie te horen! Hou dit vol! Maar geniet vooral van alle toeristen en natuurlijk ook van de mooie dingen daar!! Liefs janine

• 27 Januari 2014 - 08:46

Gerard:

Geen last van tourist categorie nummer 7???

Chinezen. Pffff wat een irritante luis zijn dat. Ze lopen in groepen over straat met zo'n 10meter per uur. Maken over foto's van en op 1 of andere manier moeten ze altijd stil staan in uitgangen enzo. Heel vermoeiend.

Ik weet niet of jullie nog in Perth gaan kijken. Maar ik heb al aanbiedingen gehad van zo'n 10 mensen om daar te verblijven als ik wil. Dus laat het even horen als jullie een slaap plaats nodig hebben.

Gister ook australia day gevierd. Erg gezellig met die gasten op t strand :)

• 27 Januari 2014 - 09:24

Chantal:

He meiden,
    Leuk om het allemaal te lezen!! Geniet ervan....
    Liefs chantal

• 27 Januari 2014 - 10:04

Irene:

Hoi meiden,
    leuke beschrijving ! Ik zie het helemaal voor me.
    Veel plezier verder!

Groetjes

• 27 Januari 2014 - 11:46

Jacqueline:

Zusjes!!!

Brrrrrrrrrrrrr het is hier ijskoud en dan moeten we lezen dat het bij jullie gewoon warm is...............ik ben jaloers :-)

We kunnen niet wachten op jullie volgend verhaal.................dus snel maar weer wifi opzoeken :-)

let goed op elkaar!!!!

Liefs,
    Jacq

• 27 Januari 2014 - 11:56

Angelique Bogaard:

Wat een prachtig verhaal! Ben benieuwd naar jullie volgende verslag. Veel plezier!

• 27 Januari 2014 - 13:01

Esther:

Ha meiden,
    Mijn maandagochtend begint tegenwoordig goed. Bakkie koffie en lekker jullie blog lezen, goed begin van de week. Ik ben ook wel benieuwd, welke toerist jullie zijn en leuk dat er een fanfare was. Jullie hadden nog wel mee kunnen spelen ;). Geniet maar weer lekker verder!
    Liefs van ons en een kusje van Levi

• 27 Januari 2014 - 13:32

Carola:

Hoi meiden,
    En onder welk toerist vallen jullie??? De afritsbare broek? hihih, maar het klopt wel allemaal. ik moet toegeven dat ik toerist nummer 4 ben. Jullie hangen maar nog lekker lang de toerist uit! Heerlijk toch!

En jullie zijn al lekker ingeburgerd met een Kuala en kangoeroes! Gaaf om te zien lijkt mij!

Geniet van alles, de mooie schepping!

Liefs Carola

• 27 Januari 2014 - 14:06

Esther:

Heeeeey,

Ik dacht vanmorgen het is weer maandag dus weer een leuk reisverslag van jullie lezen :D Leuk om jullie avonturen te lezen!
    Mooie foto's en wat een ontzettend lieve koalabeer :D
    Veel plezier daar meiden!!

Liefs Esther

• 27 Januari 2014 - 16:49

Willeke:

hoi meiden, leuk zeg weer een stukje uit het verre land, en prachtige foto's.
    en onder welke categorie vallen jullie??
    groetjes willeke

• 27 Januari 2014 - 17:15

Wim En Marry:

we vonden het weer een mooi verslag

• 27 Januari 2014 - 17:25

De Baas:

vind ik leuk!

• 27 Januari 2014 - 20:18

Lianne:

Ha Meiden,

Heerlijk verhaal zo! Lekker op z'n nuchters (is dat een woord?!) geschreven;-) Op en top genieten! Ga er mee door, het is zo weer voorbij;-)!
    Leuk om ook af en toe een fotootje voorbij te zien komen, toch maar veel maken hoor, dan kunnen we meegenieten;-) Speel wat mij betreft maar lekker toerist 4!!

Liefs, Lianne

• 27 Januari 2014 - 20:20

Ome Kees:

Hoi toeristen no:7 (meestal met 2 tegelijk, vaak bloedverwanten en/of dezelfde moeder)

Een Koala eet inderdaad bladeren die voor veel andere dieren een vergif zouden zijn, maar door hun zeer traag metabolisme oftewel stofwisseling hebben zij hier geen hinder van.
    Maak van dat slapen maar 22 uur op de 24.

Groetjes van toerist no:8 (:Een vreselijke betweter die alles van koala,s weet:)

• 27 Januari 2014 - 20:42

Mirjam:

Kunnen jullie het observeren niet eens een maand loslaten?! hihi.

veel plezier nog daar! en zo te horen beleven jullie genoeg!

gr Rogier en mirjam

• 27 Januari 2014 - 22:19

Gerrit:

Hoi zussies!

Lekker bezig!
    Zo jullie genieten er wel van hé!
    Die toerist nr. 3 lijken mij wel geschikte gasten.

Fijne reis,
    Jullie broer

• 28 Januari 2014 - 09:02

Janneke:

Wat een leuk reisverslag. Het leek wel of ik er bij was,ik zag het zo voor me. Kijk al uit naar het volgende verslag.
    Heel veel genieten en plezier op jullie mooie reis

• 28 Januari 2014 - 17:01

Opa En Oma Romeijn:

Wij genieten van jullie verhalen,wat een mooie reis.
    We volgen jullie brief, hij ligt veel op tafel.
    Veel pleizier en pas goed op jezelf.

Oma en opa Romeijn

• 29 Januari 2014 - 17:46

Grada:

Heerlijk verhaal weer. De foto's doen me aan Kenia denken... heimwee!
    Ik ga volgende week naar Indonesië en zal even zwaaien naar jullie! Wel terugzwaaien hoor! Tot gauw weer!
    Dikke kussss

• 30 Januari 2014 - 21:42

Colette :

Haaa,

Zo, jullie hebben al echt veel beleefd. Leuk dat jullie zo uitgebreid reisverslag doen.
    Het is leuk om te lezen. Ik weet al waar onze volgende reis naar toe gaat, haha..
    Verrassend met hoeveel mensen / toeristen jullie contact hebben.
    Geniet er samen van!

Groetjes Colette

• 01 Februari 2014 - 16:03

Wim En Cinty:

De fanfare ook even aan een onderzoek onderworpen? Bugels? Spelen ze daar ook marsjes?Laat maar even weten aan secretariaat@graafstroomsfanfare.nl, dan stuur ik het door aan de redactie van het fanfareblad... Wij hebben gisteren ( vrijdag) weer folkloristisch ons best gedaan bij de lampionnenoptocht in Wijngaarden.
    Wel 4 x lang zal die leven moeten spelen. Maar ach,de klant vraagt,wij leveren.
    Slagwerkopkomst heel goed... Wel weinig tuba's en geen bas....
    Doe maar rustig aan met doorreizen totdat het wat minder warm wordt in centraal Australië
    Hartelijke groet van Cinty en Wim