Eerste week in Australië - Reisverslag uit Nannup, Australië van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu Eerste week in Australië - Reisverslag uit Nannup, Australië van Stijna & Linda - WaarBenJij.nu

Eerste week in Australië

Door: Stijna & Linda

Blijf op de hoogte en volg Stijna & Linda

13 Januari 2014 | Australië, Nannup

Hallo allemaal,

Hier dan ons eerste bericht uit Australië!
Het is hier schitterend. Met tempraturen van 40 graden, veel zon en een lekker windje hebben wij het hier prima!

Ons avontuur begon al op het vliegveld. De visum van stijna klopte niet helemaal. Door een tikfout van wtc was ze op eens 11 jaar ouder. Dit klopte natuurlijk niet… dus uiteindelijk naar de helpdesk. De vlucht was ook een uur vertraagd, op zich gaf dit nog geen problemen want we hadden genoeg tijd tussen onze andere vlucht. Eenmaal op Dubai bleef het vliegtuig nog een uur in de lucht hangen. Dit zorgde ervoor dat we uiteindelijk hard moesten rennen voor onze volgende vlucht. Het vliegveld is hier zo groot dat je met de trein naar de volgende terminal moest. Maar toen we eenmaal in het vliegtuig zaten konden we relaxen… althans dat dachten we… er zat een man naast Linda die rook en alcohol verslaafd was, dit leverde enige onrust en stank overlast op. (10 uur lang!!! zucht)

Eenmaal in Perth kwamen we erachter dat Linda’s koffer niet mee was gekomen vanaf Dubai. Dit zorgde weer voor veel wachten bij een bagage Bali. De volgende dag heeft de vliegmaatschappij de koffer netjes afgeleverd bij ons hostel.

Door de vertraging van de koffer hadden wij mooi de tijd om Perth te bekijken en ons te oriënteren op de auto trip. We willen van Perth via de zuidkust naar Melbourne reizen. De auto die we hebben gehuurd is lekker groot. Het is een stationwagen waar een tent en kookspullen bij zitten. We hebben zelf nog een luchtbed en kussens gekocht.

Onze eerste overnachting was in Yallingup. Dit zit aan zee en je hebt dus uitzicht over verschillende rotsen. De golven zijn hier soms wel 5 meter hoog. Onze tent is maar eenvoudig. Gelukkig hebben we een goede opvoeding gehad en stond die tent in 5 minuten (bedankt PA) alleen missen we een hamer… zere handjes auwww!!!

Hierna zijn we door gereisd naar Augusta. Onderweg kwamen we verschillende grotten tegen, wij zijn in de mamoutgrave een kijkje wezen nemen. Van 40 graden boven de grond hadden we niet bedacht dat het daar koud is! Brrrr… maar we hebben schitterende stalagmieten en stalactieten gezien . In Augusta hebben we op een camping gestaan waar alles lekker vrij was. veel bomen, water en ruige natuur. Adembenemend !!

Op de zondag hebben we het rustig aan gedaan. We zijn naar een locale kerk geweest waar we na de dienst werden uitgenodigd door locals om ’s avonds te komen eten. In de avond dus veel gepraat over de verschillen tussen Holland en Australië. Ook hebben we de kaart erbij gepakt en een mooie route uitgestippeld voor de aankomende 2,5 week.

Vandaag zijn we naar Nannup gegaan. Hier is de nieuwe film Drift opgenomen (Andreas, kijk jij ff of het wat is??). Het is een plaatsje dat nog in de oude stijl is van Australië. Soort brocant alleen dan anders (ma).

Vanmiddag gaan we een grote boom beklimmen (gloucester tree) in Pemberton. Hier nog geen foto’s van dus die volgen nog.
Voor nu ronden we de blog weer af en hopen er over een poosje weer wat op te kunnen zetten. Is de molentocht bij jullie al begonnen?

Veel liefs Linda en Stijna

Ps. Opa wat had u wijze woorden in ons boekje!! Gelukkig konden we dit ZIEN met onze ogen en van elkaar HOREN, liefs ons

• 13 Januari 2014 - 07:48

Annemieke:

Molentocht? Zomer in je bol zeker? hahaha, nou gister voor het eerst moeten krabben dus dat biedt perspectief ;-) heerlijk zeg, 40 graden, ben helemaal jaloers! Fijn dat alles goed gekomen is hoor, nu lekker genieten! Leuk om jullie stuk te lezen! Haha, wat een verrassing dat boekje ;-) ben nu natuurlijk wél benieuwd naar opa's wijze woorden... mooie foto's hoor!

Hé de groetjes en een knuffel van Aron

Ps: Gerrit is al aan het werk dus die leest dit vanavond nog wel

• 13 Januari 2014 - 08:07

Pa:

Goed verlopen zo, best spannend allemaal. Voor een hamertje kan je ook een 'steen' gebruiken, die liggen daar genoeg. Ik zie uit naar de foto's uit(van) de klimboom waar jullie naar toe gaan.
    Groeten van pa en ma.

• 13 Januari 2014 - 09:07

Iris:

Hey meiden!

Wat een spannend begin van de reis was dat zeg!!
    De foto's zien er leuk uit! Mooie wildernis
    Het is niet te hopen dat jullie daar nog veel wind gaan meemaken.... Als ik jullie tentje eens bekijk vraag ik me af of hij dat wel aan kan! ;)

Groetjes!

• 13 Januari 2014 - 09:09

Mirjam:

Hey

fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    Doe voorzichtig en geniet!

Gr mirjam

• 13 Januari 2014 - 09:24

Carola:

Geweldig om jullie eerste verslag te lezen! En wat een lekker begin....ble zo stinkende man naast je!
    Maar nu genieten van de natuur en omgeving. Ik vind het super dapper van jullie dat jullie in een tentje gaan. Ik kijk al uit naar het volgende verhaal!

Groetjes Carola

• 13 Januari 2014 - 09:53

Marjolein:

Hoi Stijna en Linda, Fijn om nu al wat van jullie te horen, was erg benieuwd. Het klinkt goed en leuk dat jullie door locals zijn uitgenodigd.
    Geniet goed verder en veel met het tentje.

• 13 Januari 2014 - 10:00

Andreas:

Hey schone zusies!

Het is nu al een big adventure lees ik!
    Gaaf zeg! Vooral jaloers op het heerlijke weer!

De film Drift heb ik natuurlijk al gezien!
    Vette film over surfers die net als jullie avonturen meemaken;)

Ik zeg 1 ding: Genieten!

Kus Dras

• 13 Januari 2014 - 10:07

Esther :

Hé meiden,

Jullie avontuur is begonnen, super leuk om te lezen! En gelukkig veilig aangekomen. Een beetje warmer weer lijkt ons ook wel lekker. Veel plezier verder!
    Liefs van ons en een kusje van Levi

• 13 Januari 2014 - 11:38

Arinda :

super leuk meiden om jullie spannende avonturen zo te volgen!!
    Klinkt super en ziet er heel aantrekkelijk uit!
    Nog heel veel plezier samen en met iedereen die je daar leert kennen!!
    Geniet ervan, maar dat gaat wel lukken denk ik eh!!

Liefs Arinda

• 13 Januari 2014 - 12:49

Petra (van Harm):

Meiden!
    Leuk om dit te lezen!
    Had jullie niet meer gezien voordat jullie zijn vertrokken, dus bij deze alsnog een hele fijne reis toegewenst! Maar dat moet wel lukken zo te lezen!

Plezier!
    Liefs, Petra

• 13 Januari 2014 - 13:19

Anne-Marije :

Ejj lieve meiden!!

Wauw wat een spannende dingen allemaal al jo! Gelukkig is het allemaal goed gekomen en kunnen jullie nu genieten van alles! Toffe foto's ook!
    Hele fijne tijd verder en ben benieuwd naar jullie andere verhalen die gaan komen, super leuk om jullie eerste verhaal al te kunnen lezen!

Liefs, Anne-Marije

• 13 Januari 2014 - 14:22

Dick:

Beste wereldreizigsters,
    Bedankt voor het leuke verslag. Dat moet jullie weer overkomen tien uur naast een ketting-rokende en alcohol drinkende man zitten en dan ook nog vergeten je koffer mee te nemen. Lekker begin. Echter.....wat knap dat je dit weet om te buigen in iets positiefs. Het heeft zo moeten zijn, een dag extra in Perth. Het ga jullie goed.

• 13 Januari 2014 - 15:41

Marleen Volaart:

Ha Linda,
    Even een berichtje van je collega. Wat een mooi verslag. Je hebt al heel wat beleeft in zo'n korte tijd.
    dat zal wat worden gedurende een half jaar!Wens jullie veel reisplezier verder en ben beneiuwd naar de verdere belevenissen. Geniet er van samen met Stijna.

• 13 Januari 2014 - 15:42

Priscilla:

He meiden!
    1e week zit er weer op voor jullie!al een beetje gewend?
    Ik wens jullie ontzettend veel plezier de komen de tijd,doe voorzichtig en geniet ervan!
    En dat we nog maat veel reisverslagen van jullie mogen lezen!
    Veel liefs priscilla

• 13 Januari 2014 - 15:57

Esther:

Hey zussen,

Wat een avonturen tijdens jullie reis. Gelukkig heb je je tas weer terug Linda.
    Leuk zeg dat jullie al zo veel dingen gedaan hebben deze week. Heel leuk om te lezen!!
    Geniet lekker daar met dat mooie weer. Ik weet zeker dat jullie weer poepie bruin worden daar :)
    Daag Liefies,
    Kusje Esther

• 13 Januari 2014 - 18:11

Christa:

Ha meiden,

Jullie zijn weer goed bezig!! Veel plezier en geniet van jullie trip!!
    Groetjes Christa

• 13 Januari 2014 - 18:16

Mark-Jan:

Hey Linda en Stijna

Jullie hebben al veel meegemaakt zeg, in deze korte tijd. Superleuk om te lezen allemaal. Veel plezier verder met jullie road trip door Australie.

groetjes

Mark-Jan

• 13 Januari 2014 - 19:56

Nadine:

Dag aapies!
    Ik heb jullie helemaal geen goede reis enzo gewenst.. Maar ik hoop dat jullie het super leuk (gaan) hebben!! Blijf maar mooie verhalen schrijven, dan heb ik hier mooi wat leuks te doen :)!
    xx nadine

• 14 Januari 2014 - 00:59

Saskia:

Hey Stijna en Linda,

Leuk om jullie eerste bericht te lezen van jullie reis. Wat een toestand met de heenvlucht, maar gelukkig zijn jullie goed aangekomen!!
    Ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen, veel plezier en geniet ervan!!

Groetjes Saskia

• 14 Januari 2014 - 17:22

Wim Vulto:

Is een lekker te lezen verslag dames. 40 graden zou niet mijn gekozen temperatuur zijn.
    Kan het zijn dat ik me bij een van jullie herinner dat je als eens eerder vanuit een tropische temperatuur in een airconditioned vliegtuig kou heb zitten lijden?
    Cinty en ik hebben er inmiddels sinds gisteren weer een kleinzoon bij (van Laura en Paul). Toch altijd weer spannend zo'n bevalling, maar alles is erg goed gegaan.
    Jullie eerste autotrip is ruim 3500 Km bekeek ik net Hopelijk hebben jullie Airco in de auto.
    Veel plezier. Wim en Cinty

• 14 Januari 2014 - 21:34

Anne Mieke:

Leuk wat van jullie te horen/lezen. We hebben het op de afdeling regelmatig over je en zouden graag om een hoekje kijken.
    Geniet er lekker van.
    Groetjes,
    Anne Mieke

• 14 Januari 2014 - 22:29

Magda:

he meiden wat een verhaal kunnen nog wat verwachten van jullie denk ik.......en Stijna je hebt Linda zeker laten schrijven(grapje)
    veel plezier van ons

• 16 Januari 2014 - 14:22

Johan En Thirza:

Leuk om jullie avonturen te lezen. Het klinkt erg gaaf allemaal!
    Geniet ervan!

• 16 Januari 2014 - 16:02

Grada:

Dag dames! Meteen de 'wereldreisdoop' gekregen met alle akkefietjes van bagage, stinkende medereizigers, rennen en vliegen ... Dat heb je in ieder geval allemaal gehad nu. En nu kunnen jullie gaan genieten!
    5 februari vlieg ik naar Indonesië... misschien zwem ik wel even door naar Australië (geieieintje Linda!!!!).
    Hou jullie haaks!
    Dikke kussss
    Grada

• 16 Januari 2014 - 18:54

T Riet:

Hoi nichies,
    Heerlijk om jullie te lezen. Zet maar veel op jullie blog (heet dit zo??)
    dan kunnen we fijn mee genieten, en griezelen natuurlijk. Zo'n dronken man...
    geef hem voortaan maar een pepermuntje, dat helpt tegen de stank. Haha.
    We kijken uit naar jullie volgende bericht. XXX t Riet.

• 16 Januari 2014 - 18:55

Oom Kees:

Ik wil nu al langskomen!!
    Have fun!
    Xxx uit Oudendijk

• 19 Januari 2014 - 19:03

Willeke:

Hoi Meiden,

leuk om wat te lezen uit het verre Australië, veel plezier daar en geniet ervan!!

• 20 Januari 2014 - 11:18

Susanne:

Hee meiden
    Heb jullie vertrek even gemist
    maar wat een verhaal tot nu toe al..
    Erg leuk om te lezen..
    Veel plezier en Geniet van elk moment
    dan ga ik genieten van het lezen van jullie verhalen
    liefs
    suus